Saturday, December 3, 2011

Despre misiunile "diplomatice" romanesti - azi Consulatul Romaniei la New York


"Azi am ajuns din nou în locul meu favorit, consulatul României.
Tipul de la ghișeu îi dă doamnei niște acte, avea nevoie de trei foi notarizate. Doamna le ia, se uită pe ele, ceva nu era în neregulă cu două, lipsea whatever. Băiatul zice
– Okay, poate puteți să o notarizați măcar pe aia care este în regulă.
– Nu, nu îți mai notarizez nimic.
– Doamnă, vă rog frumos, nu pot veni săptămâna viitoare, încep chimoterapie, nu mai pot veni…
– Nu, azi nu e program cu publicul, nu îți notarizez nimic.
– Doamnă, mai devreme ați spus că mă ajutați, mi-ați dat să completez…
– Program cu publicul este Luni, Marți și Joi. Vino atunci.
Ce bine că e un geam între mine și doamnele de la ghișeu, înseamnă că nu pot să mă scuipe în față...."
Asta scrie Vivi pe blogul lui despre Consulatul Romaniei la New York. Il simt dezamagit si scarbit, dar pare determinat sa ia atitudine! 
Desi eu am avut o experienta placuta la Consulatul Romaniei la Los Angeles, probabil ca per general situatia sta cum a descris-o Vivi! 
Mentalitatea de "functionar public roman=sheful absolut" se pare ca face legea in interiorul consulatelor romanesti. Customer service? Ce gluma buna! La Consulatul Romaniei in NY customer service-ul  exceleaza prin absenta! 
Si chiar daca Vivi nu da vina pe ele, ca deh, atata stiu-atata fac, io sunt putin mai acida si le gasesc vinovate de nesimtire. Sunt convinsa ca nu le statea nimeni cu pistolul la cap cand il repezeau pe acel domn. 
Ii indemn pe romanii din US sa-si povesteasca experientele lor la misiunile diplomatice romanesti cu care au avut tangenta! Poate reusim sa schimbam ceva in mentalitatea celor pusi acolo sa ne ajute, nu sa ne trateze cu superioritate!

4 comments:

cristina said...

Wow! E atata atmosfera de ghiseu romanesc in ce scrii ... :(

cristina said...

Experienta mea e asta: a trebuit sa-mi schimb pasaportul, pentru ca nu mai aveam acelasi nume. Consulatul cel mai apropiat era la Chicago, acolo am si sunat sa vad ce e de facut.

Era de facut in asafel incat pe fiecare copie de pe certificatul de nastere, buletinul de identitate si orice alt document necesar trebuia sa-si puna consulul semnatura contra a cateva zeci de dolari tragerea. El garanta asa, cumva, ca sunt adevarate actele.

Se aduna o suma frumusica cu drum cu tot, plus doua zile pierdute, drept care am renuntat. Am plecat in tara cu un nume pe pasaport si altul pe biletul de avion. Nu s-a prins nimeni nici in Indianapolis, nici in Detroit. In Amsterdam da, dar m-au lasat sa plec pana la urma spre casa.

Mi-am facut pasaportul in Ro mult mai ieftin si mai simplu si m-am intors legal.

Chrisu said...

Mda, am prieteni in NY si am auzit horror stories si atitudini din alea tipic mioritice.
In LA am avut doar experiente placute la consulat, il cunosc si pe Dl. Consul (Dl. Ghenea) care este foarte de treaba.

Diana said...

De Ghenea nu se spun lucruri tocmai frumoase. Vezi linkurile din articol. Eu am interactionat cu "Piedone" la consulat, si după cum spuneam într-unul din posturile mele, totul a fost ok. Insa când mă gândesc ca mai sunt si dinozauri comuniști ca la consulatul din NY, mă apuca groaza . Ce face angajata de acolo este nesimtire crasa.